onsdag 10 september 2008

Läsa bok?


Idag regnade det och jag skulle stänga så jag tog in hela drösen femåringar,kröp upp i soffan och hade läsabokmarathon. Först fick jag välja och jag tog Leopoldboken, slutet fattades men som tur är kan jag ju den innan och utan! Sen tog vi Skymmningslandet som är en helt underbar Astrid Lindgren saga om en pojke som är sjuk och bara ligger i sängen och åker till Skymmningslandet i skymmningen, där allt är bra. Barnen satt med ögon större än kastanjerna som börjat falla på gården. Och just då älskade jag hela det där barnfenomenet, de är ju helt underbara ibland.

Just nu läser jag en lite halvdålig/halvbra bok, den där med milda sånger som sålt bäst i långa landet falukorv de senaste månaderna. Vill läsa något riktigt bra. Som en som heter Pavane (jag vet inte vem som skrivit..) Det var första gången jag läste en bra bok och jag tyckte den var SÅ bra, kanske jag ska läsa den igen helt enkelt.

3 kommentarer:

Joanna sa...

åh min älskade sveddan. jag ska ringa dig någon dag snart eftersom vi lite halvhemligt kan ringa hem från jobbet! då ska jag sitta där med mitt headset och ringa älskade dig. jag sknar dig!!! och jag är säker på att barnen älskar dig! förresten, var det vår leopold du läste??

Anonym sa...

läs tisdagarna med morrie, den är bra! du kan få låna den av mig :)

Miriam sa...

jag har nog läst den! men jag kan nog läsa den igen för det var längesen! ta med den hit när du kommer :)