tisdag 9 september 2008

God Natt, God Katt, God Vinter.

Jag kommer ihåg en tid i mitt liv då varje händelserik dag avslutades med timtals rimmande på God natt. Man kan tro att detta rör sig om flickebarnsfasoner, men det var faktiskt under gymnasiet och jag och mina snabeldragare kunde inte sova.

Ofta rimmade vi på God katt och lite därför har jag en katt i min rubrik, men det kan man väl inte egentligen? Det ser lite nördigt ut ändå. En annan som verkar ha lite liknande intresse är Bon Iver som sjunger och spelar och egentligen heter något annat men kallar sig Bon Iver eftersom det (på lite dålig franska) betyder God Vinter. Lyssna vettja.

1 kommentar:

Joanna sa...

hur får du en egen bild däruppe?? det vill jag också! du är ju helt före mig i teknikens under. och skriver så fint. jag sknar dig!