fredag 19 september 2008

And Im slowly starting to like myself!



Alltså, låt mig presentera världens bästa tjej: Jag själv. Igår bakade jag bröd och kanelbullar! Sen gjorde jag tomatsoppa med kronärtskockspesto, helt otroligt ambitiöst. Fast ok, ett erkännande: det var färdigsoppa, sån man bara värmer i kastrull inte ens pulver som ska blandas. Även solen har sina fläckar och min (den enda) är att jag inte kan göra lika god tomatsoppa som Knorrs italienska. 

Idag har jag sovmorgon, det har man aldrig på dagis. Brukar stå och huttra på en gård vid 7-7.30.Mathias ringde och väckte mig innan och frågade om jag vill åka till Berlin på söndag.. what?! Helt chockad blev jag och försökte, trots min totala trötthet och snuvigslemighet låta entusiastisk. Det låter helt osannolikt (och inte alls speciellt klimatsmart) men dem gör ett jobb för ett tyskt företag och det måste vara inne på söndag och eftersom det inte hinner skickas med post och tyskarna påstår att de inte har någon dvdbrännare så blir kanske lösningen att någon sätter sig på ett plan med en liten dvdskiva som ska överlämnas till dem. Helt skruvat tycker jag. Mathias sa att dem skulle göra allt för att vi skulle slippa, men hallå vaddå slippa?? Hur kul som helst tycker jag ju! Jag har aldrig varit i Berlin. Och att jag skulle få följa med var tydligen helt självklart och chefens egna idé, hur schysst som helst ju! Fast nu gör dom ju allt för att vi ska "slippa" så vi får väl se. 

På lördag ska vi till sthlm på namnkalas, vet inte riktigt vad det innebär, vad man har på sig, vad man köper i present och till vem? Mamma pappa, eller bebben? Kanske bebbens brorsa med? Nåväl, det är antagligen ett alternativt dop och ska bli spännande! Och dessutom en heldag i sthlm som är helt underbart under denna tid på året. Innan upptäcke jag att jag glömt mina använda tops på vasken på toa. Och jag vet inte men hur bra och öppet förhållande man än har så går väl gränsen där någonstans? Jag skäms lite. Fan, jag har bråttom nu. Jag visste att det skulle bli bråttom. Sätta sig vid datorn är mitt sämsta tips för den som har lite tid!

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.