lördag 18 oktober 2008

Don't just do something, stand there.




Vi kom, vi såg, vi åkte hem.
Efter att ha spenderat lite mer än en vecka på en luftmadrass var vi inte bara arbetslösa utan även bostadslösa. Så vi sa hejdå till Prins Erik och dom andra fiskpinnarna och styrde kosan mot en annan stad vid ett annat hav. Och på onsdag kommer Evelina och vi är en liten samlad skara av vänner utan framtidsplaner i samma hemstad. Vem trodde att det skulle sluta så bra?

Och jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv och har inga planer ens på att planera vad jag ska göra med mitt liv. Och på något sätt är det skönt. Jag har inte ens drömmar om långa varma resor eller att gräva brunnar och rädda världen. Jag har bara bestämt mig för att det kommer bli bra ändå och att jag en dag ska köra genom hela Sverige och kanske Finland och Norge, för vackrare än så kan det inte bli. Den planen inefattar något som kallas körkort så jag har börjat fundera på det, och det mina vänner är ett stort framsteg för någom som aldrig ens funderat på tanken på ett körkort förut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, underbart! det ska bli så kul att komma tillbaka till hbg. att ni är där gör allt så mycket bättre och vi kommer ha det så roligt:) jag har väldigt många planer dock;) tänkte bli väldigt rik och resa runt världen!

Joanna sa...

exakt! jag vill inte heller gräva brunnar eller resa runt och flamsa. jag vill bara ha det bra :)

Anonym sa...

klart vi ska ses snart! dt är dansshow på teatern på i veckan, kan vi inte gå? :) PUSS