söndag 26 oktober 2008

Det regnar och är nästan noll, känns inte särskilt rock n'roll.


För nästan ett år sedan var jag på en strand med mina syskon. Tiden går fort, fast inte idag. För idag är dagen en timme längre, jag är glad att man valde att lägga extratimmen på en söndag. Söndagar är ändå ok, trots allt. Lite som nyårsdagen fast light. Och då inte sagt att det har med bakfylla att göra, jag är inte bakfull idag och på det hela inte alls speciellt ofta nuförtiden. Men bara känslan av att det är dött och tomt och tyst. Kanske ännu mer här på landet och kanske ännu ännu mer när det är tjockgrått och regn. Jag älskar nog söndagar.

Tänk om extratimmen hade hamnat på en tisdag. Då hade jag gjort revolt. Jag tycker inte om tisdagar, det står jag för. Nu ska jag tänka lite på hur det nu är det funkar med vintertid. Det blir mörkare. Klockan fem blir fyra men lika mörkt som klockan fem. Ta tillbaka utemöblerna. Jag tror jag har knäckt nöten nu. Förresten, sekunden efter detta foto tagits trampade jag barfota i en hundbajs. Sånt man minns ett år efter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hih, syskon är fantastiska. Man har samma verklighet då man vanligen blivit uppfostrad på samma sätt. Jag och min syster är jättetighta fast det skiljer 10 år mellan oss. Hon är en av mina tio du skrev om tidigare.:)

Anonym sa...

jag hatar söndagar. känns som att jag alltid har ångest på söndagar..

sofie sa...

Men det passar väl bra. Uppsala universitet, himla fint att plugga på universitet har jag hört. Jo det går rätt bra, lite förvånad över mig själv och att jag faktiskt läst i snart två månader redan.. Jag läser europaekonom programmet, halva utbildningen är i halmstad och andra halvan utomlands. Så det är blandat ekonomi och språk typ. Känns som att det är på riktigt nu när man ska klara kurserna och allt som hör till. Kort sammanfattat är jag glad över att få lära mig saker igen och inte tillfredställa kunder hela dagarna:) vad är du sugen på för kurser då?
Kram Sofie