söndag 18 januari 2009

Im your love and misery.

Och så sköna söndag på Ikea och Willys och massa annat. Ett sånt ypperligt sätt att spendera en ledig dag på. Vi har köpt en begagnad hurts, jag visste inte innan vad en hurts var men nu vet jag lite mer. Mathias ville så himla gärna ha den där hurtsen så vi körde långt och hittade den tillslut, i ett hus jättenära Livets ords högkvarter! I alla fall så är Mathias och ställer bilen på säkert ställe nu så jag rullade in hurtsen i lägenheten själv och då trillade ett hjul av. Ojdå. Nu sitter jag här och tänker på hur ledsen han kommer bli. Typiskt.

Har köpt diverse onödigheter på Ikea och insett hur fult det mesta där är. Jag vill inte vara snobbig men någon slags estetisk ådra i mig säger att jag inte vill ha dom där 5-kronors muggarna som finns på alla dagis, sjukhus, jobb och annat i hela riket. Inte heller dagissofforna, vårdcentralsmattorna eller gardinerna med roligt mönster som hänger i vartenda väntrum i hela mellanmjölkslandet. Men jäkla bra mat, jag vet inte många ställen där man får lins -och kikärtsgryta OCH chokladboll för 50 spänn. 

Nu blir det lite mer sköna söndag med Fuckin Åmål. Den har man inte sett på länge. Och imorgon blir det något helt annat. Upprop och jag har inte koll på något alls och vet inte alls om det här var en bra idé men det får nog tiden utvisa, inte jag. 

Inga kommentarer: