söndag 25 januari 2009

Hej helg.

Sammanträffande 1:
I vårt hus bor det två familjer och vi. Plus en massa massa psykologottagningar. I den ena lägenheten bor en man som är professer på Mkv, min kurs.

Sammanträffande 2:
I den andra lägenheten i vårt hus bor en tjej som är lärare på Mkv, vi bor i lägenheten i mitten av läraren och professern. 

Sammanträffande 3:
I min klass går det 65 personer, tre av dem är i min seminariegrupp. En av dem är lillebrorsa till Mathias etuna kompis. 
Hum. 

Nu är helgen slut. Det blev hejdå Uppsala och hej Eskilstuna för att fira jul med Mathias far med fru och bror med tjej. Det var kul och skönt med lite distans till kurspm, nationer, böcker och pennor och sånt som det blivit lite mycket av i veckan. Imorgon har min grupp seminarium, eh. 

Jag köpte förresten ett bonsaiträd för kanske en veckan sen och tänkte att det skulle ge lite mervärde i livet. Men nu står det på diskbänken och ruttnar och det enda det skänkt är ångest över att jag inte ens kan sköta en växt. 

Ja, det var nog det hela. 



1 kommentar:

Anonym sa...

hej, miriam!
Oh, jag saknar dig men jag blir glad av att höra att du verkar ha det bra och att skolan blev rolig! men i hemlighhet hoppas jag du kommer över nån helg:)Ta hand om dig!