måndag 26 januari 2009

Himmel blå, himmel grå.


Jag saknar en blå himmel väldigt mycket. Jag saknar hemma väldigt mycket idag. Jag känner mig ensam fast jag inte alls är det. Det är något läskigt med nya människor och nya saker, jag känner mig liten i en stor värld, eller så. Kanske bara är det måndagen och januarislasket som tränger sig på.  

Idag hade vi seminarium och diskuterade och det var bara kul. Sen fikade jag med en tjej och nu har vi inget i skolan förräns fredag. Jobba. 

Och ett till sammanträffande, en tjej i min klass är släkt med min gamla lärare Mats-Ole. Hon är dessutom regissör i något projekt och undrade om jag vill vara med. Kul! Nu ska jag se på fransk film och äta spenat, spenat är fan ta mig det bästa jag vet! Har förresten lärt mig att människan utvecklat sitt språk efter det att hon börjat äta kött eftersom kött innehåller någon slags vitamin som är bra för hjärnan. 

3 kommentarer:

Joanna sa...

jag gjorde världens godaste spenaträtt häromdagen. ska lägga upp receptet. PUSSSSSSSSS

Anonym sa...

gud vad jag saknar dig när du skriver sånna kommentarer! crazy tuesday i uppsala, det måste jag ju prova! jag måste verkligen komma o hälsa på snart, eve också! vi behöver ju fakt inte vänta till valborg. åh, jag har inte varit på tivoli på två veckor :P känns som en evighet, haha. det känns tråkigt att du inte bor i hbg..... hur går det i skolan? gillar du det? vad händer annars i ditt liv? massa massa kramar o pussar!

Anonym sa...

saknar dig jättemycket och blir så glad när du komenterar min blogg, du är nämligen den enda som följer / läser den. jag tycker din läráer har kul namn. Hoppas du mår bra!Idag ska evelina antagligen träffa fredrik och hon är som en 14-åring, haha! önskat att du var här