torsdag 8 januari 2009

But my mind is still June.




Jag brukar inte ha sommarlängtan.
Jag bor i Sverige och det är bara att gilla läget.
När allt kommer omkring blir jag mest sur när det är varmt. Men idag finns det inget annat. Det är snöblandat regn! För i HELVETE vad det är ruttet. Hela alltet är som en urvriden sur gammal disktrasa. Ruttet är vad det är. Tänk juni och midsommar och grönt!

Men sen får man tänka på det där som mamma brukade säga att om inte alla vanliga dagar hade funnits så hade inte födelsedagen varit så rolig. Om det hade varit juni varje dag hade inte juni varit så himla skoj. Jag älskar årstiderna! Men januari och februari hade kunnat skrotas.

2 kommentarer:

sofie sa...

amen to that, mars med för den delen!

Joanna sa...

ja fyfan! jag är så trött på det. nästa vinter har jag tänkt åka till typ goa i bara några veckor, inget stort, man behöver inte ha massa kosing etc. du hänger på va? alltså det här med röror miriam.. det är jag EXPERT på! så kom inte här och mopsa! du borde ju fått skörbjugg av alla grillade grönsaker med pinjenötter du stoppade i dig! pratade i dag om rökning på jobbet och jag fick en minnesbild av när vi satt på balkongen i pyjamasarna på vintern.. och sommaren.. våren och hösten.. på vår fina lilla balkong!! åhh