måndag 19 januari 2009

D12


I Uppsala bor vi i D12, Drottninggatan 12. Men område i Dublin. I natt drömde jag att det var jättenära till alla i Dublin. D12 och D8 är väl rätt nära? 

Nåväl, idag var första dagen i skolan! Så märkligt och konstigt och helt surrealistiskt nästan. Kändes stundvis som att börja högstadiet. Förvirrat och läskigt. Men det blev väl kanske ungefär tusen gånger bättre än jag någonsin kunnat tro. På vägen dit imorse tänkte jag nästan att nej nu vänder jag för det här är ju inte alls det jag vill. Men jag vände inte och det slutade jättebra. Kursen känns jätteintressant och sen fixade jag och tre andra tjejer allt som jag tänkt att jag var den ända som inte fixat och fikade. Dom var lika förvirrade som jag och jättetrevliga. Imorgon börjar vi inte förräns två och då är det fika som står på schemat. Är det verkligen såhär bra att vara student? 

Allting känns bättre än det gjort på väldigt länge och jag känner mig välförtjänt av att det vänder men ändå lite rädd att det ska hända något så att allt blir dåligt igen. Jag längtar till våren fast ute snöar det och är jättegrått. 2009 kommer bli bästa på länge tror jag. 


2 kommentarer:

Anonym sa...

nej, inte precis något lustigt men det hände något olustigt. haha. e dt inte valborg snart? jag e dö peppad på att komma upp o hälsa på dig då! :D hur känns det att ha börjat skolan? puss puss puss

Joanna sa...

ååhh vad underbart!