söndag 2 november 2008

Vintertid.


Jag tyckte detta fotot från Polen passar en dag som alla helgons dag, fast det var väl igår. Här i Sverige har man gett upp det där med pumpor och oranga grejer. Och spöken och sånt, screammasker och låtsasblod. Ett tag var det nog lite inne, men folk tröttnar, typ som med tacos.

Jag gillar alla helgons dag bättre, det är fint att fira de döda och en massa ljus på kyrkogården var det igår. Vi var hela släkten på farmors minneslund och där är det en sten där det står En dag ska du vara en av dom som levde för längesedan. Det är väl från en känd dikt men jag vet inte vilken så det förtäljer inte historien.

1 kommentar:

Anonym sa...

:O Är du oxå en sån som tycker att kyrkogårdar är mysiga?? Utan att vara blackmetallare å sånt. Jag har alltid tyckt att kyrkogårdar och minneslundar är så fridfulla och vackra. Men ingen förstår mig när jag gärna tar min kvällspromenad däregenom..