söndag 9 november 2008

Vad är det för en dag?


En ganska vanlig dag! Men en otroligt bra dag, och riktigt varför vet jag inte. Mest därför att livet på det stora hela är helt underbart. Det är jag ändå förbannats tacksam för. Och igår var roligaste kvällen på länge. Och min familj är fin och jag saknar Mathias bara på ett bra sätt för jag vet att jag snart kommer få träffa honom och jag längtar så mycket för jag vet att det kommer bli underbart att äta frukost tillsammans på mornarna igen och åka till Stockholm på helgerna utan att ha något planerat.


Och jag vet att alla inte tycker det men det är en underbar tid på året för det är mörkt och grått och kallt och precis som det ska vara i November. Allt är precis bara så bra som det bara kan bli. Förutom blodblåsan under foten, det blir så jobbigt att gå. Och att någon lyckades ta min plånbok igår. Men pengar är bara papper. Dom fina blommorna på bilden vill jag köpa och hänga på väggen. Fast jag är i ekonimisk kris så tänker jag nog göra det för det är ändå roligare att ha blommor på väggen än pengar. Den dagen jorden går under kommer jag nog vara nöjd med det beslutet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk om alla kunde vara så positiva som du i detta inlägg, vilken härlig värld vi skulle leva i då!