tisdag 25 november 2008

Snow can wait, I forgot my mittens.

Jag är sjuk och det är bara snö snö snö. Men förbaskat vackert! Åkte pulka igår på dagis, också tränat lucia, bakat pepparkakor och gjort julkort. Är det verkligen så snart till jul tänkte jag och insåg att det är det verkligen. 

Men idag är jag sjuk och tänker bara tycka synd om mig själv hela dagen och läsa alla böcker jag lånat från bibblan. Igår var det lite drama när jag skulle åka hem. Bäckmörkt och snö upp till knäna så alla bussar hade kört fast och min mobil hade ingen täckning. Och jag hade feberfrossa och var en mil utanför stan! Och jag hann tänka att nu dör jag. Men jag började gå och träffade på en främmande dam och tillsammans pulsade vi ända till Stenhagen centrum och hittade en buss. 

Och så visade det sig att främmande damen kom från Småland och var svägerska till tjejen jag vickat för i över en vecka. Så inte främmande egentligen men det hade vi inte fått reda på om inte det var snökaos . Tänk vilken makt vädergudarna har. 

Nu ska jag kolla på alla svt program och dokumentärer på play. Himlen kan vänta, herregud jag börjar alltid storböla en minut in i programmet men tycker det är himla bra och viktigt ändå. Och något som behövs för alla stressihjäl människor som inte hinner tänka på hur bra livet är. Bli frisk tänkte jag också för sol och sånt passar inte bra med förkylning... 

Inga kommentarer: