måndag 15 december 2008

Om att skita i det blå skåpet.

Jag tror jag har skitit i det blå skåpet. (Det är väl så man säger?) Läste för första gången kursplanen till kursen jag sökt och tackat ja till. Ungefär 50 sidor om mål och redogörelser, förmåga att, vetenskapliga paradigm och analys och hermeneutik. Är det verkligen så svårt att läsa på universitet? H E R R E GUD, vad jag kommer bli grillad isåfall. Det sista av alla mål var iallafall min favorit, om än lite komisk. Jag hade tänkt mig lite mer slappt och bara läsa lite böcker, ( jag ska liksom jobba samtidigt) men icke. Här ska det hållas presskonferens.

Färdigheter och förmåga
• upprätta en kommunikationspolicy och en kommunikationsstrategi för en organisation
• planera och genomföra en informationskampanj
• skriva en pressrelease
• genomföra en presskonferens...????!

Dessutom, måste man verkligen köpa alla böcker som det står är obligatoriska?

Jag kommer DÖ långsamt..

Inga kommentarer: