tisdag 16 december 2008

Ajöss och tack för fisken!

Alltså, det är inte var dag man vaknar av en jordbävning. Men mycket ska man vara med om. Det mullrade och skakade och sen kändes det som att huset flyttade ett par meter åt höger och sen tillbaka.

Och jag hann tänka att nu är det slut och klippt och ajöss och tack för fisken (jag har precis läst Liftarens guide till galaxen så en undergång kändes inte helt avlägsen). Sedan tror jag att jag somnade igen och det hela var inte speciellt dramatiskt. Min pappa är besviken över att han sovit genom spektaklet. 4,7 på richterskalan och 104 år sedan något liknande. Och jag bara sov!

Inte helt oväntat är detta dagens snackis, alla geologer och jordbävningsforskare är upphetsade och i sina glansdagar. Och en tant på ring p1 pratade om domedagen och synden och det där. Jag vet inte vad man ska tro.

2 kommentarer:

annasofijja sa...

Alltså..jag sov som en stock jag med. Sjukt deppad. Hoppas på kraftiga efterskalv!

Joanna sa...

Pappa sov också :-)