lördag 19 november 2011

Självanalys från en container

VARNING. För långt inlägg med snurrig analys av mig själv. Men såhär, imorse när jag vaknade så visste jag precis vad jag skulle ha på mig. Ser lite ut som en nunna. Igår var jag piffigt festklädd med glitter, och dagen innan hade jag en knallröd rolig tröja. Och idag nunna, eller möjligtvis intellektuell- helsvart och polo. Så tänkte jag att så kan man väl inte riktigt göra, byta identitet liksom, blir lite maskeradvarning. Vissa verkar vara så säkra och enhetliga i sin stil men det är faktiskt ganska tråkigt ändå och jag tänker på vår gamla textillärare och på Tess, som verkligen inte följer några regler. Det är bara kläder, jag vet, men hela grejen med identitet är något jag liksom fastnat för. Kom att tänka på mitt projektarbete i gymnasiet för hundra år sedan som handlade om precis det, "människan skapar kläderna som skapar människan" eller något smart. Fröken Anki frågade om jag var intresserad av sociologi men det visste jag inte för jag visste inte vad det var. I Lund skrev jag om konsumtion och frihet och fastnade i identitetrtäsket och igår började jag med min final för gender studies om postfeminism och insåg att jag hamnar där igen. Med poststrukuralistiska argument om att frihet och identitet är motsatta och Judith Butlers queerteorier om att allt är performence. Blir aldrig riktigt några slutsatser i mina uppsatser, frågetecknen slätas aldrig ut utan blir bara fler. Och i vår ska jag skriva C-uppsats. En helt annan sak, igår åt jag 11 clementiner och sen hade de köp två betala för en på nät med clementiner på Albert Heijn så jag har just nu tre kilo clementiner i kylen, kan man äta för mycket clementiner? 


2 kommentarer:

Joanna sa...

äter så jävla mycket clementier. bara bra. du måste lära mig lite postfeminism jag längtar efter dig min vän

Anonym sa...

härom veckan åt jag två påsar på en kväll istället för chips till filmen. Tydligen var det två kilo totalt, men det tvivlar jag på. det gick förvånansvärt fort. can't get enough.