lördag 26 november 2011

sen sist

har varit på thanks giving med amerikanos och firat att indianerna gav pilgrimerna majs så att de kunde överleva (och sen utrota nativesen och sätta dem i reservat) TACK!!!

snart är det sinterklaas här, annan trevlig högtid med fantastisk historia. vit tomte kommer 5:e december och ger godis och presenter och dikter, som hjälp har han en massa negerslavar. (neeeejdå, de är bara svarta för att de kommer genom skorstenen, inte alls slavar från colonialtiden).

fick 9!! på min reflection essay i gender studies som jag skrev i panik. men 6.5 (precis godkänt och ett shape up) på en observationsuppgift i en annan kurs. ups.

min container ser föörrjävlig ut, men jag börjar tänka att det inte gör så mycket, ska ju snart åka hem.

museum, middag någon öl ikväll eller psychic trance i squat kyrka två mil utanför stan? eller alltihop?

nu ska jag till starbucks och checka in lite inför en uppgift om starbuckization, sen ska jag cykla runt, gå på marknader, köpa onödiga secondhand grejor, smsa till alla underbara människor jag lärt känna här och be dem komma och dricka kaffe med mig och försöka att inte prata om hur lite tid det är kvar.

Inga kommentarer: