onsdag 12 oktober 2011

Trött



Jag är trött och det är kallt i Amsterdam. Allt är fortfarande fint men lite småångest för skola, pengar, framtid och dåtid- lite för lite nutid och annat gör att jag känner mig småsjuk, sover dåligt och är trött. Parallella kurser med fransmän som är så himla pålästa och seriösa och amerikanser som pratar även om de inte har något att säga har gjort att jag känt mig lite ostrukturerad, ofokuserad, otillräcklig. Jag läser social science här, fast jag egentligen tillhör humanities hemma och känner liksom inte herr Foucault och monsieur Bourdieu tillräckligt bra. Därför blev jag lättad när jag såg att jag fått 82% på min första uppsats i Gender studies. Det är excellent och så bra det kan bli i princip. Jag vet ju att jag kan men det är lätt att glömma och det är skönt att känna att jag inte är på helt fel plats. Saknar Eve som var här i helgen, vi var på van Gogh och det var fantastiskt. Jag har köpt ett museumkort och bestämt att jag ska gå på museum varje söndag. Tror det är bra för själen när man är trött.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh miriam du är så himla bra så känn inte att du är otillräcklig för det är du verkligen inte!!! åttiotivå procent är ju helt sjukt bra, grattis!!! saknar dig så himla mycket redan! allan slickar min hals just nu betyder att han saknar dig också. hihi kul att natalie blev glad för blommorna, världens bästa grej tycker jag.

Lenny sa...

Miriam! Skickar en varm kram med energi, förtröstan och pepp till dig. Hoppas den når dig när det behövs. Ta hand om dig, låt inte kylan komma in. Varken höstkylan eller kyla i form av tvivel, missmod, oro etc. HEJA DIG!!