torsdag 27 januari 2011

Berlin, typografi och snart är januari slut!



Nu är det längesen jag skrev här igen. Idag gick jag upp som vanligt, duschade, sminkade mig, stressdrack snabbkaffe och halvsprang till triangeln och tåget. Precis när jag kommit på och dörrarna stängts kom jag på att mitt tågkort ligger i jackfickan, och att jag inte har den jackan på mig. Fick hoppa av på centralen för att undvika alldeles för höga oförutsägbara utgifter, så himla typiskt. Men jag fick mig en alldeles underbar, iskall, solig morgonpromenad genom hela stan (hade ju inget kort till bussen) Och nu är jag alltså hemma och missar föreläsning och Truman Show. Igår var jag på upprop för en kurs i Grafisk design och typografi, lite lögit men verkar roligt så jag hoppas jag hinner. Imorgon är det skola hela dagen och sen lite ryssfest, men inte så mycket för tidigt på lördagmorgon flyger jag, Linda, Karin och Lily till Berlin och det ska bli SÅ roligt. Och när vi kommer hem är januari slut! Fantastiskt!

1 kommentar:

Joanna sa...

Hahaha, fyfan vad surt, men så bra det löste sig. Hade dendär promenaden i vintras när jag gick hem och väckte dig, tänk jag kände på mig att det var "sista" gången med P, när jag gick där genom ett mörkt Malmö. Vem är lökig nu? Skitbra att du tar kursen. Du är bäst fina du!