söndag 5 april 2009

Vi fyllde våra ögon med ljuset.

Igår utropade jag väldigt många gånger, det här är världens bästa dag!

Sommaren kom och hälsade på, allt var underbart och jag köpte en kofta på loppis som jag sen tvingade Mathias fota mig i och vi åt ute, fikade, parken, hade förfest på våran balkong och hela dagen var fulländad. Ja, det var den.
Nu ska jag skriva en kvantitativ analys av bevakningen av Josef Fritzls rättegång, jag är trött.


Tänk i parken på våren, med ögon känsliga för grönt
och kastanjeblad som paraplyer och våra händer känsliga för allt som är skönt.

Det regnade och bilderna blev bra, det var ett egendomligt ljus den dagen.

Vi fyllde våra ögon med ljuset. Lyssnar jag på nu.

2 kommentarer:

johanna sa...

jag är borta onsdag till tisdag! som om du e kvar till fredan efter påsk hinner vi lätt ses!!! plus att jag jobbar inte så vi kan ses jätte mkt :D :D gud vad glad jag blir nu, du måste komma o kolla på vår lägenhet. saknar dig massor. puss

Joanna sa...

åhh sveddiälskadeluring. love your blog. får lön imorgon, bara att boka!!!