fredag 8 oktober 2010

Det är mer liv i livet om döden är med

Idag har jag gått en promenad, sen var Linda här och fikade lite. Sen låg jag på sofflocket och njöt av Mia Skäringers bok. Så himla bra, skrattet blandat med gråten. Precis så enkelt det ska vara med all litteratur, musik, teater konst och gud vet vad. Rakt in i hjärtat, alla känslorna utanpå och alla känslorna på en och samma gång. Ärligt och sant och underbart. Det är mer liv i livet om döden är med, som hon själv säger. Jag har satt på mig kvällsmakeupen och innan något annat så bjuder jag på lite Pb-moments som gud glömt.





puss hej och hoppas allt är fina firren


2 kommentarer:

Joanna sa...

hahaha. älskar den sista! vad heter boken?

Miriam sa...

"Dyngkåt och hur helig som helst!" heter den, fick låna den av Tove så du kanske kan låna den med :)