söndag 13 september 2009

Storm i ett vattenglas

Imorgon börjar tredje veckan på höstterminen så nu är det nog höst. Det är fortfarande lite svårdefinierat, september är lurigt. De två första veckorna på mina tre studieår har varit bra.
Jag var lite too cool for nollning men träffade likasinnade och har klarat mig bra utan 80tals utklädning på villan, pinsam på stan och ölhävargrejer. Istället har det varit lite fikor, dricka lite öl, gå på dunkersgrejer, söndagsmiddag hos farfar med strandenpromenad och såklart läsa lite om omvärldsanalyser och kommunikationsplanering. Jag saknar Uppsala lite ibland, men oftast inte. Allt känns lite nytt men ändå lite gammalt och mest bra. Jag har ännu inte köpt mig en dator för jag har allvarlig beslutsångest och nu har jag insett att man kan åka bussresa till Berlin mycket billigt och att jag är ledig över nästnästa helg, det blir svårt att prioritera. Nu ska jag sova och i veckan är det mycket skola och det är kul!

2 kommentarer:

Amanda sa...

oooh, så kul att du bloggar igen :D Jag hoppas du inte tycker det är allt för jobbigt att kommit till skåne igen. Jag tar gärna en fika med dig någon dag om du vill.
sen undrar jag vad är det för ångest du har? Kramar!

Joanna sa...

åh! var lite rädd där ett tag att bloggen var borta! älskar den. så fint du skriver. berlin låter ju askul. klart du har råd med båda. bara kör! saknar dig som tusan. var är matte?